یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رییس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی صاحب کار خود، از وی اخاذی می كرد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "سیدموسی حسینی" در این باره گفت: خانمی میان سال پس از مراجعه به پلیس "فتا" و ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد که شخصی ناشناس با به دست آوردن عکس های شخصی او از وی اخاذی می كند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار کاراگاهان پلیس "فتا" قرار گرفت و پس از بررسی های فنی، کارشناسان متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک بدافزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می دهد.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: با تلاش ماموران متهم که کارگر رستوران شاکی بود شناسایی،‌دستگیر و به پلیس "فتا" احضار شد.

سرهنگ "حسینی" افزود: متهم پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به جرم خود اقرار و بیان كرد؛ از طریق شبکه اجتماعی تلگرام فایلی را برای این خانم ارسال نموده که به محض باز کردن آن، بدافزار فعالیت خود را در گوشی وی آغاز و اقدام به ارسال اطلاعات شخصی وی كرده است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود تذکرات مکرر پلیس در مورد شبکه های اجتماعی متاسفانه هنوز این فرهنگ در بین برخی از شهروندان عزیز نهادینه نشده که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباید تمام عکس ها و فایل هایی که ارسال می شود را باز كرد، چرا که بسیاری از این فایل ها حاوی بدافزارهایی می باشد که توسط افرادی سودجو طراحی و انتشار داده می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا